Ξυπόλητη, συναρπαστική, λιτή, με χορευτικές κινήσεις άψογου μοντέρνου χορού και ένα πολυσυζητημένο φινάλε, που προκάλεσε αντιδράσειςΗ Σουηδία όπως ήταν αναμενόμενο από τα προγνωστικά, πήρε τη νίκη του 57ου διαγωνισμού της Eurovision με το τραγούδι "Euphoria" και ερμηνεύτρια την ξεχωριστή Loreen.
Ξυπόλητη, συναρπαστική, λιτή, με χορευτικές κινήσεις άψογου μοντέρνου χορού και ένα πολυσυζητημένο φινάλε, που προκάλεσε αντιδράσεις.
Το slow motion εφέ που έκλεισε το τραγούδι της, έφερε ενστάσεις και πολλές επιστολές διαμαρτυρίας, εφόσον θεωρήθηκε παρεμβατικό για τους κανονισμούς.
Αν οι καταγγελίες γίνουν δεκτές η Loreen κινδυνεύει να παραδώσει τη νίκη της στην δεύτερη Ρωσία, με τις ηλικιωμένες Ρωσίδες Μπαμπούσκες.
Με την ευκαιρία να πούμε πως το τραγούδι της Ρωσίας δεν ήταν τίποτα ιδιαίτερο σαν σύνθεση και ερμηνεία, αλλά η δεύτερη θέση που κατέκτησε, δείχνει πως η Eurovision δεν είναι διαγωνισμός πίστας, ομορφιάς και προκλητικών εμφανίσεων, αλλά ένας θεσμός που σέβεται το ethnic στοιχείο, βραβεύοντας κάθε πρωτότυπη έμπνευση.
Η 17η θέση της Ελλάδας ήταν απογοητευτική από τη άποψη πως μπορεί να μην στείλαμε ένα πρωτότυπο κομμάτι, αλλά πολλές χώρες που βρέθηκαν πάνω από εμάς ήταν πολύ μέτριες και σαφώς κατώτερης ποιότητας μουσικά.
Για άλλη μια φορά λοιπόν παρατηρήθηκε έντονα το φαινόμενο των δημοσίων σχέσεων των χωρών, που εκμαυλίζει την μουσική υπόσταση του διαγωνισμού.
H Loreen κέρδισε επάξια τον διαγωνισμό και μάλιστα με ρεκόρ ψήφων, καταρρίπτοντας εκείνο των Φιλανδών Lordi το 2006, με το «Hard Rock Hallelujah», ένα τραγούδι που επίσης επιβεβαίωσε την ανάγκη του διαφορετικού και μία εμφάνιση που συζητήθηκε πολύ.
Γεννήθηκε στη Στοκχόλμη από γονείς Βέρβερους, μια φυλή της Βόρειας Αφρικής, (η ίδια από το Μαρόκο), απέπνεε έντονα την καταγωγή της, η οποία έγινε πολύ αισθητή στο τέλος του διαγωνισμού, με τις τολμηρές δηλώσεις της.
Αφού συνάντησε τους τοπικούς ακτιβιστές του Αζερμπαιτζάν, δεν παρέλειψε να αναφέρει στους δημοσιογράφους πως τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται καθημερινά στη χώρα.Γεννημένη στις 16 Οκτωβρίου του 1983 η Πλουτώνια παρουσία της καθήλωσε τους θεατές μέσα από τη σύνοδο Ήλιου – Πλούτωνα στον Ζυγό, επιλέγοντας και το άνετο μαύρο σύνολο που φορούσε, χωρίς υπαινικτικές επιδράσεις.
Η αέρινη και ανατρεπτική Σελήνη στον Υδροχόο απλώθηκε παντού στον χώρο συνδυαζόμενη άψογα με τη σύνοδο Αφροδίτης – Άρη στην Παρθένο, βγάζοντας το πάθος της στην ερμηνεία και αναδεικνύοντας την άποψή της στυλιστικά αλλά και ιδεολογικά.
Η γνήσια καλλιτεχνική της παρουσία που σαν Ζυγός με Ήλιο εξάγωνο Ποσειδώνα εναρμόνιζε σε κάθε της κίνηση, ξεχώρισε από τους υπόλοιπους με τον κυβερνήτη του ζωδίου της Αφροδίτη σε σύνοδο με τον Άρη αλλά και σε τετράγωνο με Δία και Ουρανό, πειραματιζόμενη με το εκκεντρικό στοιχείο, που τελικά την έστεψε νικήτρια.
Ο διελαύνων Κρόνος πάνω από τον γενέθλιο Ήλιο της λειτούργησε θετικά καθιερώνοντάς την μέσα από την επιλογή της, δείχνοντάς όμως και το αυστηρό του πρόσωπο, που σε σύνοδο με τον γενέθλιο Πλούτωνα, δημιούργησε εχθρούς, συνωμοσίες και εμπόδια, συγκρούοντας και απειλώντας τη φιλοδοξία της με το θέμα που δημιουργήθηκε.
Ευχόμαστε η επάξια νίκη της να φέρει τον επόμενο διαγωνισμό στην Στοκχόλμη και να μην υπερισχύσουν οι ίντριγκες και οι δήθεν νομοτελειακές αβρότητες.